środa, 20 września 2000

Powiązania

Lirazel
☙ ukochana córka ❧ czarodziejka ☙ królewna ❧

Nie umiem powiedzieć, jaka magia kryła się w tym zaklęciu (a na pewno była przerażająca), lecz bez wątpienia słowa te napisano z miłością silniejszą od czaru. Wreszcie magiczne znaki zapłonęły uczuciem, jakie Król Elfów żywił do córki — i wtedy w jego zaklęciu połączyły się dwie moce — czary i miłość — najpotężniejsza siła, jaka istnieje poza granicą zmierzchu, z największą mocą znaną w krainie ludzi...
— Lord Dunsany "Córka Króla Elfów"

...
Morgan Le Fay
☙ przybrana matka ❧ czarownica ☙ kapłanka Avalonu ❧

Do dzisiejszego dnia nigdy się nie dowiedziałam, ile nocy i dni spędziłam w czarownej krainie, nawet teraz umysł mnie zawodzi, kiedy próbuję to ustalić. Przy największych staraniach mogę się doliczyć nie mniej niż pięciu, ale nie więcej niż trzynastu dni. Nie jestem też pewna, ile czasu upłynęło w świecie na zewnątrz ani w Avalonie, kiedy tam byłam, jednak dzięki temu, iż ludzkość lepiej liczy czas niż czarowny lud, wiem, że minęło jakieś pięć lat.
— Marion Zimmer Bradley "Mgły Avalonu"

...
Loreley
☙ córka ❧ pół nimfa ☙ strażniczka skarbu ❧

Królowa róż z gwiaździstych niw
Siedzi na górze uroczej,
Złoty jej strój z oddali lśni,
Lśni złoty zwój jej warkoczy.
— Heinrich Heine "Lorelei"

Zawsze będziesz dla mnie moją Lorelei, moim cudownym dziełem. Dałem ci cząstkę mej mocy, uczyniłem cię wyjątkową. I choć nie chciałem myśleć o tobie jak o córce, prędzej czy później i tak się nią stałaś. Zawsze miałaś i będziesz mieć specjalne miejsce w moim sercu. Byłaś mi wierna przez tyle stuleci, lojalnie służyłaś mi dłużej niż ktokolwiek inny. Zasłużyłaś sobie na lepszy los. Mogłaś mieć wszystko czego pragnęłaś, dałbym ci życie jakie ci się należało, gdybyś tylko wtedy nie odeszła. Wybaczyłem ci, choć nie mogę patrzeć na to jak nisko upadłaś, jak stoczyłaś się niemal na samo dno. Pragnę byś znów stała się moją dawną Lorelei, taką którą pamiętam - dumną i olśniewającą. Mam nadzieję, że w końcu się podniesiesz, odnajdziesz dawną siebie i swoje upragnione szczęście. Tak samo jak wciąż mam nadzieję, że kiedyś w końcu będziemy dla siebie rodziną, że w końcu będę dla ciebie ojcem na którego zasługiwałaś.
Kapitan Hak
☙ pirat ❧ narzeczony córki ☙ irytujący śmiertelnik ❧

Gdyby tylko mogli porozmawiać we właściwym momencie. Ale właściwy moment nie istniał. Życie było sekwencją niewłaściwych momentów. Przychodziły i mijały jeden po drugi. A błyski, które od czasu do czasu się w nim pojawiały, powstawały od uderzających o siebie bułatów.
— Pierdomenico Baccalario "Historia prawdziwa kapitana Haka"

...
Hagen z Tronege
☙ syn ❧ w połowie człowiek ☙ książę ❧

I Hagena lennicy wyrządzili szkody
Wiele, kiedy się wojska puściły w zawody;
Kędy Hagen się zjawi, wróg się trupem ściele.
Jak walczył, o tem trzeba opowiadać wiele!
— Anonim "Niedola Nibelungów"

Nie widziałem w tobie syna aż do czasu gdy było już za późno. Przez lata postrzegałem cię jedynie jak użytecznego sługę, jak narzędzie na drodze do celu. Dopiero gdy odszedłeś, gdy w końcu moje serce się obudziło, zrozumiałem jak wielki skarb straciłem. Zrobiłbym wszystko by cofnąć czas, by móc być dla ciebie ojcem na jakiego zasługiwałeś. Złamałem dla ciebie prawa rządzące magią, przekroczyłem najstarsze granice czarów, byle tylko znów cię ujrzeć, by dać nam szansę. Jestem z ciebie dumny, z tego kim byłeś i ile osiągnąłeś pomimo ciążącej nad tobą klątwy. Chcę byś wreszcie żył po swojemu, chcę dać ci wszystko czego poprzednim razem cię pozbawiłem. Nawet jeśli twierdzisz, że mi przebaczyłeś, wiem, że powinienem zrobić coś więcej by naprawić naszą przyszłość. Choć minęło już tyle lat, wciąż jeszcze nie zdobyłem się na to, by powiedzieć ci jak bardzo cię kocham i będę kochał mój synu.

Poszukiwani:

Królowa Mab
☙ żona ❧ prawdziwa miłość ☙ królowa wróżek ❧

— Czym nie jest twym panem?
— A więc ja twoją powinnam być panią
— William Szekspir "Sen Nocy Letniej"

...
Ziroonderel
☙ leśna czarownica ❧ to skomplikowane ☙ trudna przeszłość ❧

Na dźwięk imienia Ziroonderel dwunastu starców znów nabrało otuchy; wiedzieli bowiem, że jej czary są potężniejsze od magii błyskających świateł i że wszystkie trolle czy nocne stwory obawiają się jej miotły.
— Lord Dunsany "Córka Króla Elfów"

...
Robin Goodfellow
☙ najlepszy przyjaciel ❧ pooka ☙ prawie jak brat ❧

Jeśli o tobie mój sąd mnie nie myli,
To jesteś duchem pełnym krotofili,
Ludzie cię zowią Robinem Dobrotą;
Ty wiejskie dziewki straszysz twoją psotą,
— William Szekspir "Sen Nocy Letniej"

...
Alweryk
☙ człowiek ❧ zięć ☙ książę Earl ❧

Z Alweryka spadło ciężkie brzemię lat i smutek wędrówki: on również znalazł się w dawno minionych dniach, z dawnymi pieśniami i zagubionymi głosami.
— Lord Dunsany "Córka Króla Elfów"

...
Orion
☙ wnuk ❧ w połowie człowiek ☙ łowca ❧

I kiedy Orion stał tak, gdy ziemski wieczór gasł, na samym skraju magicznego zmierzchu, szybko zapomniał o wszystkim, co ziemskie, i nagle zapragnął tylko tego, co pochodziło z ojczyzny jego matki. Ze wszystkich ludzi, których dotąd znał, przypomniał sobie tylko swoją matkę. I nagle zrozumiał, jakby powiedział mu to ten czarodziejski zmierzch, że władała ona magią, i że on sam pochodzi z rodu czarodziejów. Nikt mu dotąd tego nie wyjawił, ale dowiedział się o tym teraz.
— Lord Dunsany "Córka Króla Elfów"

...
Woglinda
☙ córka Renu ❧ nimfa ☙ dawna kochanka ❧

Iluż to niewiast przykład poucza i zguba,
Jak miłość troską ciężką trzeba w końcu płacić;
Wolę obu nie poznać, i szczęścia nie stracić!
— Anonim "Niedola Nibelungów"

...

Powiązania będą sukcesywnie uzupełniane. Polecam podlinkowane piosenki, bo każdą dobierałam specjalnie do postaci. Teksty niektórych (np. w wypadku Hagena czy Alweryka) są jak pisane o tych konkretnych postaciach, inne kojarzą się bardziej z charakterami lub relacjami. Mam nadzieję, że się spodoba. Postacie opisane w "Poszukiwani" - dostępne do przejęcia. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonany przez drama queen. Obsługiwane przez usługę Blogger.