Regulamin

1. Wprowadzenie


1.1. Sprawami administracyjnymi zajmują się: Baskervilka, Skipper i Q.

1.2. Przed pozostawieniem maila w ramach zgłoszenia, należy dokładnie zapoznać się z treścią Regulaminu oraz z zakładkami. W razie wątpliwości, pytań i zastrzeżeń prosimy o kontakt pod zakładką Administracji.

2. Realia bloga


2.1. Akcja bloga rozgrywa się w nowojorskiej dzielnicy Fabletown, stworzonej dla Baśniowców - bohaterów baśni i legend, którzy w różnych okolicznościach pojawili się w naszym świecie. Miesiąc i rok są zgodne z rzeczywistymi.

2.2. Należy brać pod uwagę treść baśni/bajki, z której pochodzi dana postać. Bohater, przed trafieniem do Fabletown przeżył wszystko, co zostało ukazane w fabule jego utworu i powinien znać osoby, które wówczas spotkał.

2.3. Nie musicie trzymać się bajkowych, kanonicznych powiązań i charakteru postaci. Szczęśliwe małżeństwo z baśni może rozwieść się po przybyciu do Fabletown, ziejący ogniem smok-ludojad wypiekać pizzę, a dobra wróżka tańczyć na rurze w Puddin n'Pie. Dalsze losy postaci zależą tylko i wyłącznie od wyobraźni Autora.

2.4. Fabuła bloga inspirowana jest serią komiksów Fables oraz grą Wolf Among Us, mimo to Administracja nie wymaga znajomości wymienionych utworów. Obowiązuje tylko i wyłącznie treść zawarta w zakładkach.

3. Rekrutacja


3.1. Każdy Autor chcący dołączyć do bloga pozostawia swój e-mail z domeny gmail w zakładce Zapisy.

3.2. Wraz z mailem, może zarezerwować wizerunek, zawód i postać kanoniczną, jeśli zostały wcześniej wybrane.

3.3. Administracja ma 2 dni na wysłanie zaproszenia, natomiast Autor ma 12 dni na odebrania go i opublikowanie Karty Postaci. Daje to dwa tygodnie na publikację, od dnia zamieszczenia zgłoszenia. W zakładce Zapisy umieszczony zostanie termin ważności danego zgłoszenia i publikacji karty, którego należy się trzymać, a także wszelkie rezerwacje. Użytkownik ma prawo prosić o przedłużenie terminu publikacji.

4. Karta Postaci i inne posty.
Prawa i obowiązki Autorów.


4.1. Pierwszym postem każdego Autora jest Karta Postaci.

4.2. Karta Postaci powinna zawierać następujące informacje:
  • imię i nazwisko postaci
  • informację jaką postacią jest i z jakiej bajki/baśni/legendy pochodzi
  • zawód (jeśli takowy posiada)
  • fotografię przedstawiającą rzeczywistą osobę
  • opis (charakter, historia – według uznania)
  • Forma karty i ilość zdjęć/tekstu są dowolne.

    4.3. Istnieje obowiązek oznaczania wszystkich postów odpowiednimi etykietami. Jest to niezbędne do utrzymania porządku i ułatwienia życia Administracji. Obowiązujące etykiety:
  • Imię i nazwisko postaci – każdy post należący do danej postaci
  • [KP] – każda Karta Postaci
  • [dodatkowe] – wszelkie powiązania i inne dodatkowe podstrony do Kart
  • [notka fabularna] – opowiadania pisane przez Autorów
  • Jednocześnie prosimy nie stosować innych, własnych etykiet.

    4.4. Publikowany tekst musi być autorstwa osoby publikującej. W przypadku użytych cytatów, należy podać autora/źródło. Prosimy również o uwzględnienie w Karcie informacji o imieniu i nazwisku osoby, której wizerunku używamy – jeśli wiemy, do kogo należy.

    4.5. Każdy Autor może prowadzić więcej niż jedną postać (na jednym mailu), jednak nie powinien zaniedbywać żadnej z nich.

    4.6. Prosimy o zgłaszanie zajmowanych wizerunków i zawodów w zakładce Administracji – jeśli wcześniej nie zostaną one wpisane przez Administrację do odpowiednich zakładek. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych sporów.

    4.7. Każdemu Autorowi przysługuje prawo do urlopu, który może trwać maksymalnie 2 miesiące. Należy zgłaszać każdą nieobecność, która będzie trwała więcej niż 14 dni.

    4.8. Odstęp pomiędzy publikowaniem Kart Postaci oraz innymi postami wynosi min. 30 minut. Notki fabularne oraz Posty Administracyjne linkowane są w dziale Ogłoszenia.

    4.9. Autorzy mają obowiązek śledzenia treści zawartych w dziale Ogłoszenia. Będą pojawiać się tam m.in. listy obecności.

    4.10. Na blogu nie obowiązuje zasada trzech komentarzy, ani obowiązek sprawdzania Kart Postaci przez Administracją (chyba że na wyraźną prośbę autora).

    5. Pozostałe


    5.1. Uczestniczenie w życiu bloga jest fikcyjną zabawą i tak powinno być traktowane.

    5.2. Wszelkie pytania dot. bloga należy umieszczać w zakładce Administracji, bądź kontaktować się z nią poprzez podany mail/gg. Warto najpierw zapoznać się ze wszystkimi zakładkami.

    5.3. Zachęcamy do pisania opowiadań. Jest to ciekawy sposób na rozwinięcie swojej postaci.

    5.4. Na blogu będą pojawiać się Listy Obecności, średnio co miesiąc i trwać będą tydzień. Autor, który się na nią nie wpisze zostanie usunięty z listy postaci. Jeśli po kolejnych 7 dniach od zakończenia Listy nie zadeklaruje chęci powrotu, zostanie usunięty z listy Autorów; wykasowana zostanie jego Karta Postaci i wszystkie dodatkowe posty.

    5.5. W przypadku braku aktywności danego Autora przez okres 3 miesięcy (rozumiemy przez to nieprowadzenie żadnego wątku i brak odzewu na komentarze autorskie lub administracyjne, z wyjątkiem wpisywania się na kolejne Listy Obecności), zostanie on ostrzeżony przez Administrację. W przypadku dalszego braku odpowiedzi/kontaktu, zostanie usunięty z bloga.

    5.6. Spory pomiędzy Autorami prosimy załatwiać prywatnie, a nie na forum bloga.

    5.7. Apelujemy o przestrzeganie zasad ortografii i interpunkcji. Wskazana kultura osobista.

    5.8. Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, o czym poinformuje w dziale Ogłoszenia.
    Szablon wykonała Night Tear. Źródło: WallPaper. Obsługiwane przez usługę Blogger.