środa, 20 lipca 2016

Post organizacyjny 3

Witajcie!

Na wstępie chciałabym podziękować wszystkim autorom, którzy - pomimo kryzysu jaki przechodzi blog - wciąż są z nami. Mam nadzieję, że ucieszy was nowina o nadchodzących zmianach na blogu. Chcielibyśmy by Fabletown odżyło i nabrało nowego rozpędu. Dlatego właśnie planujemy cały szereg gruntownych zmian, które - mamy nadzieję - ożywią bloga. 

O jakich zmianach mowa?  
  • Przede wszystkim zmienił się skład Administracji. Oficjalnie żegnamy się z xoxo, która opiekowała się blogiem niemal od początku jego istnienia. Dziękujemy jej bardzo za wszystko i mamy nadzieję, że wciąż będzie się z nami dobrze bawić.
    Obecny skład Administracji to Skipper i Kundel Baskervillów, a także moderatorka - Raven Manipulant. 
  • W najbliższym czasie blog przejdzie gruntowny remont. Jak widać po nowych wiadomościach w Fabletown News, blog będzie bardziej nawiązywał do pierwowzoru (komiksów "Fables" oraz gry "The Wolf Among Us"). Zmieniona zostanie zakładka Fabuła, w której pojawi się więcej szczegółów odnośnie Fabletown i jego mieszkańców. W Wolnych Postaciach pojawi się również kilku ciekawych kanonicznych bohaterów, których będzie można przejąć. Powstaną także nowe zakładki Dla Autorów, w których będzie można znaleźć między innymi Słowniczek objaśniający fabułę i nową zakładkę z Pytaniami. Istniejące już zakładki przejdą gruntowny remont - zasady tworzenia postaci zostaną uproszczone, zniknie spis przykładowych postaci, a listy zajętych postaci i wizerunków zostaną uporządkowane. Powstanie również nowy Regulamin.
    Mamy nadzieję, że zmiany wam się spodobają. 
  • Ponieważ od samego początku Fabletown słynęło z wyjątkowej atmosfery, chcemy byście także wy mieli realny wpływ na bloga i wprowadzane zmiany. Jeśli macie jakieś zastrzeżenia odnośnie planowanych zmian, pomysły na usprawnienie bloga lub uwagi - dajcie nam znać. Czy jest coś czego brakuje wam na blogu? A może coś wam przeszkadza? Chcielibyście podzielić się jakimiś pomysłami? Piszcie! Czekamy na wasze komentarze pod tym postem. 
  • Na koniec ostatnia kwestia. Czy chcielibyście by na Fabletown organizowano różnego rodzaju wydarzenia grupowe, zabawy lub mini gry (np. zagadki)? Jeśli tak, to jakie blogowe wydarzenia/zabawy podobałyby się wam najbardziej? W jakich najchętniej wzięlibyście udział? Czy też uważacie, że tego typu inicjatywy są zbędne?
Mamy nadzieję, że zmiany przypadną wam do gustu i pomogą znów ożywić Fabletown. Czekamy również niecierpliwie na wasze opinie.  

Administracja

14 komentarzy:

  1. No i wreszcie się doczekałam tego postu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że się cieszysz. Mam nadzieję, że wypowiesz się również w kwestii zmian i pomysłów.
      No i myślę, że jeśli bardzo chcesz, to możesz już powoli tworzyć postać. Tylko prosiłabym Cię o wstrzymanie się z publikacją by chwilowo nie zakrywać posta. :)

      Usuń
    2. Oczywiście, że się wypowiem. :)

      Zmiany są w szczególności na plus (w końcu Fabletown stanie się TYM Fabletown :p). Do nich nie mam zastrzeżeń.


      Co do urozmaiceń.
      Wydarzenia grupowe związane z jakimiś aferami komiksów (ewentualnie gry), co mogłoby doprowadzić do wspólnego wątku autorów.

      Może do ‘FABLETOWN NEWES’ wmieszać postaci blogowe. Strajki, wyjawione szemrane przeszłości, kontrowersje, parady, festiwale, w których to dane postacie uczestniczyły (były w nich zamieszane). Można też wykorzystać fakty z wątków (wszystko za zgodą autorów, oczywiście).

      Co powiecie na ranking, najbardziej wpływowych mieszkańców Fabletown?

      Oprócz tego, punkty przyznawane dla często udzielających się autorów.

      Plus, stworzenie galerii prac, zawierających prace: od śmiesznych przeróbek, do rysunków na temat Fable i naszej blogowej społeczności (może też jakieś rodzaje inspiracji?). ;)


      Jeżeli coś mi przyjdzie do głowy, to dopiszę co będzie trzeba.

      Usuń
    3. Jestem za stworzeniem radia Fabletown.

      Usuń
  2. To ja się wypowiem, jako iż byłam na pierwszej odsłonie bloga, wiele lat temu, a także w czasach jego świetności. Być może z racji faktu, iż nie piszę na Fabletown od dawien dawna, nie mam prawa do wyrażenia opinii, ale hej, przecież możecie ją zignorować. Albo coś z niej wyciągnąć.
    Nie rozumiem dlaczego obecna, wcześniejsza również, administracja tak uparcie "kanonizuje" tego bloga. Robicie wszystko, żeby zbliżyć się fabułą do gry oraz komiksów, podczas gdy 99% potencjalnych autorów, którzy chcieliby się zapisać nie zna oryginału i prawdopodobnie nie pozna. Jasne, zakładki, ale obojętnie jak starannie opisane, mnie by to wciąż odstraszało, bo kto wie, czy mimo wszystko nie popełnię jakiejś fabularnej gafy.
    Fabletown miało swój klimat głównie przez wzgląd na to, że to Wy, autorzy, tworzyliście kanon. Czy tak nie jest zabawniej? Czy to nie dostarcza większej satysfakcji? Swoją drogą, przeczytałam niektóre komiksy Fables, i szczerze mówiąc, są beznadziejne, naprawdę nie wiem z czego Wy chcecie czerpać.

    Co do reszty punktów; nie widzę żadnych konkretnych zmian. Rozbudowanie podstron, super, ale to nie jest coś, co zostanie zauważone przez nowego autora, który wejdzie na stronę. Jeśli chcecie ulepszać tego bloga wyłącznie dla autorów, którzy już tutaj piszą - genialny plan, powinien się sprawdzić, ale jeśli pragniecie przyciągnąć świeżą krew, proponuję zrobić coś więcej. Co konkretnie? Nie wiem, ale życzę Wam powodzenia, gdyż widzę, że faktycznie zależy Wam na blogu oraz dalszym pisaniu, więc szkoda byłoby, gdyby upadł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za opinię.
      Masz rację, większość autorów nie zna komiksów ani gry i mamy to na uwadze. Wszelkie zmiany zostaną dokonane w taki sposób i opisane na tyle dokładnie, by przybliżyć autorom całą (naszym zdaniem ciekawą) fabułę. Bynajmniej, nie będzie to dokładne odzwierciedlenie treści komiksów, a uproszczona wersja.
      Ostatnimi czasy, Fabletown zaczęło umierać. Zależy nam na tym, by trwało jak najdłużej, więc chcemy tchnąć w nie nowe życie. Czy zmiany będą dobre? To się okaże ;)

      Administracja

      Usuń
  3. Wątki grupowe brzmią spoko! Mam ochotę porzucać śnieżkami w wiele osób na raz ;) Mam nadzieję, że ożywicie tutaj życie, bo serio jest sympatycznie! :)

    Jack

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy!
      Zrobimy wszystko, by tak właśnie było ;)

      Usuń
  4. Witajcie! ;-> Zaglądam do Was od jakiegoś czasu, bo zamierzam dołączyć póki trwają wakacje i nie mam na głowie szkoły. Szczerze powiem, że Wasz post o zmianach bardzo mnie ucieszył i nie bardzo rozumiem motywów komentarza pani tam powyżej. Mniejsza o to.
    Byłam u Was już kiedyś, choć krótko, jako Czerwony Kapturek. Sam pomysł na bloga jest mega ciekawy - baśnie i te sprawy, cud miód po prostu. Ale...
    Już wtedy zauważyłam, że podstrony, regulamin i fabuła są napisane okropnie. Nie obraźcie się za te słowa, ale tak właśnie uważam :> I o ile się nie mylę, od mojej ostatniej wizyty nic się w nich specjalnie nie zmieniło... Bez ładu i składu, same ogólniki, z których mało wynika - zwłaszcza jeśli chodzi o fabułę. Lubię dopracowane blogi, a tu brakuje mi czegoś, wiele rzeczy nie jest wyjaśnionych. Nie wiem, po co bohaterowie się tu przenieśli, skąd właściwie wzięło się Fabletown jako dzielnica i jak powstało. A regulamin chyba pisało małe dziecko.
    Jestem autorką, która współprowadziła kilka blogów, między innymi oparty na potterowskim świecie, który utrzymywał się przez kilka lat. Wiecie dlaczego? Bo dokonywaliśmy na nim zmian. Dodawaliśmy co nieco do fabuły, urozmaicaliśmy blogowe życie różnymi zabawami i wydarzeniami... Bez takiego podejścia branie się za prowadzenie bloga nie ma sensu.
    W prawdzie nie czytałam komiksów i nie grałam w grę, jednak przed ostatnim dołączeniem poczytałam na ten temat w internecie. Jeśli nowa fabuła bloga zostanie napisana w sposób zrozumiały, to chyba nie ma problemu :>
    Ogólnie jestem zdania, że lepsze jakiekolwiek zmiany niż żadne, zwłaszcza jeśli jakiś blog upada.
    Życzę powodzenia nowym Administratorom i trzymam kciuki. Nie przejmujcie się żadnymi hejtami. Jak tylko wymyślę postać, dołączam do Was! :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy!
      Każde słowo wsparcia się przyda ;) Jak wspominałam, mamy nadzieję, że zmiany rozruszają bloga i dodadzą mi nieco, hmmm, świeżości? :D
      Oczywiście zapraszamy do zapisów!

      Usuń
  5. A wiec ja tak tu cichaczem, bo aż mi wstyd, ale też ostatnio coś tutaj umieram. Mam nadzieję, że zmiany wyjdą na dobre.
    Osobiście komiksów i gry nie znam, ale hej! Jestem tu od początku i dobrze się bawię ^^
    Osobiście jestem za tym, by jak najwięcej było rzeczy grupowych. Nie wiem, co konkretnie ( moja kreatywność chyba zdycha przez ten upał ).
    Ogółem jedyne co bym mogła zaproponować ( nie wiem czy Gall nie miał tego samego na myśli )to gazeta Fabletown z plotkami zaczerpniętymi z wątków i kart postaci. Oczywiście autorzy musieliby wyrazić zgodę, ale zabawniej by było gdyby zrobili to w ciemno, bez wiedzy czy będzie o nich pisane i jeśli tak, to co. Można wtedy rzeczywiście wyciągać czarne fakty z przeszłości, plotkować o romansach albo przeciwnie niesłusznie lub słusznie wynosić na piedestały. Tylko potrzebne byłoby takie grono plotkarskie lub chęć autorów, żeby co jakiś czas ktoś napisał jakiś artykulik. A sama gazeta mogłaby być osobną zakładką.
    Ale się rozgadałam x) I to chyba tyle z mojej strony. Mam nadzieję, że blog ożyje ( a w tym i ja xp bo ostatnio kiepsko i z moją aktywnością, za co przepraszam z Hakusiem ).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! ;)
      Owszem, pomysł Galla z plotkami na temat postaci jest naprawdę fajny i z pewnością z niego skorzystamy.
      I nie obawiajcie się zmian w fabule. Napiszemy ją w taki sposób, by była zrozumiała również dla autorów, którzy nie znają ani gry ani komiksu. A jeśli coś będzie niejasne, wszystko poprawimy ;)

      Usuń
    2. Tak, miałam to na myśli. <3

      Usuń
  6. Cóż chociaż jestem nadal w roboczych to i tak się poczuwam by się wypowiedzieć. ;)
    Zmiany na plus. I w przeciwieństwie do bzdur jakie wypisuje pani Delusional ja powiem tak. Komiksów nie znam i raczej się zapoznawać z nimi nie zamierzam. Grę kojarzę tylko z faktu, że istnieje i że jeden mój kolega ją bardzo lubi (też się zapoznawać nie będę, bo mój komputer nie nadaje się do grania). Ale lubię mieć jasno określony świat i fabułę (nawet jak jej nie znam). Po prostu chcę wiedzieć w jakim świecie piszę. W tej chwili opis fabuły to jedno wielkie lanie wody o niczym. Nie żebym miał coś przeciwko - epickie lanie wody zawsze fajne, ale nie do opisu fabuły, który powinien być konkretny. Konkrety, kanon, słowniczek - jestem bardzo na tak.
    Co do pomysłów na ulepszenie bloga. Bardzo, ale to bardzo podoba mi się sposób działania Administracji na drugim blogu, na którym się udzielam - Wampir Maskarada. Administracja regularnie wymyśla i organizuje jakieś akcje dla autorów. Na niektóre jest mały odzew, na inne bardzo duży. Były wydarzenia grupowe, w których autorzy mieli za zadanie napisanie krótkiego opowiadania na zadany temat z wykorzystaniem garści słówek-kluczy. Newsy związane z autorami (pozdrawiam Gallu ;)), był też zajebisty post integracyjny pozwalający autorom bliżej się poznać, a obecnie mieliśmy inicjatywę drzewka genealogiczno-powiązaniowego. Bardzo podoba mi się takie organizowanie zabaw i kontakt z autorami, więc serdecznie polecam podobne działania. :)
    Z tego co mi się nie podoba w obecnym blogu - nie podoba mi się regulamin, bo jest okropnie napisany, nie podoba mi się opis fabuły, bo kompletnie nic nie wnosi i jest zwykłym laniem wody i to, że ciężko znaleźć konkretne zakładki, bo to co powinno być w "Dla autorów" jest poukrywane w różnych miejscach (całkiem od czapy). Za to podoba mi się F.A.Q - jeśli je rozbudujecie (razem ze słownikiem) to jak dla mnie bomba. Zakładka "o postaciach" też niczego sobie, fajnie że są zasady tworzenia postaci, chociaż niektóre regułki są jak dla mnie mocno dziwne. Swoją drogą może dobrym pomysłem byłoby stworzenie poradnika dla osób całkiem zielonych w kanonie? (Znów pomysł zaczerpnięty z Wampira ;)).
    A na koniec jeszcze mały pomysł ode mnie - wątki grupowe (duże, małe, tematyczne, spontaniczne). Mnie zawsze i wszędzie brakuje wątków grupowych. :)
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem.

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała Night Tear. Źródło: WallPaper. Obsługiwane przez usługę Blogger.